Kenya, Asanté!

16 januari 2020 - Karen, Kenia

Het is zover. Maanden lang hebben we naar deze reis toegewerkt. Colleges van Adriaan, Hadassa en Jelle bereidde ons voor op wat ons te wachten zou staan in Kenia. Vanochtend werden we wakker en besefte we dat dit onze laatste nacht was in Afrika..

Vandaag kunnen we lekker “uitslapen” en rustig aan ons ontbijtje nuttigen, want de bus vertrekt pas om 09:00 uur. We stappen in een grote touringcar en begeven ons naar een Masai-markt in het centrum van Nairobi. We sluiten aan in de file en kijken daar niet meer van op of om. We zijn eraan gewend. Centimeter voor centimeter gaan we voor vooruit, manoeuvrerend tussen de vele motoren, Matutu’s (taxibusjes), Citi Hoppa’s (lijnbussen) en Tuk Tuks. Dieselmotoren, verbrand bermafval en barbecues langs de weg: de geur van een grote Afrikaanse stad. Zelfs daar zijn we aan gewend. Klinkt gek, maar we gaan het missen. Althans, velen van ons.

Na eerst bij de verkeerde shopping mall beland te zijn, is het bij de tweede wél raak. Op de derde verdieping bevindt zich de wekelijkse Masai-markt. Een grijs parkeerdek is gekleurd in felle en vrolijke kleuren. De laatste souvenirs voor Nederland worden gekocht bij opdringerige verkopers. Anderen slaan nog wat voedsel in voor de terugvlucht en slenteren wat rond langs de luxe kledingwinkels.

Langzaamaan verzamelt iedereen zich op een terras en wordt er genoten van een heerlijke lunch, voordat we weer huiswaarts keren naar Don Bosco.

Terug in het Guest house beginnen we met inpakken. Er worden nog wat zonnestraaltjes opgepikt en dan starten we aan de eindevaluatie. De ‘tops & flops’ van de reis worden besproken. We blikken terug op de inhoud, de locaties, het programma en het levensbeschouwelijke deel. Veel positieve reacties en genoeg tips voor volgend jaar!

Over een kleine zeven uurtjes brengt KLM ons weer terug naar ons eigen leven: Nederland. Om 23:59 uur gaan we de lucht in. Het einde van een onvergetelijke reis!

Dit was Inside Kenya 2020! Bedankt voor al jullie support! Mede dankzij jullie reacties en support hebben we een zeer fijne periode met elkaar beleefd. Bedankt dat jullie altijd met ons zijn geweest.

Kenya, Asanté - Kenia, bedankt

Youssef Girgis

IMG_42817d4f84c0-14dc-44f2-90ef-a4664c63bbc8

1. Annet Oosterom:
    16 januari 2020
    Leuk om jullie zo, de hele reis te volgen. Wat zullen jullie thuis komen met een hoop verhalen en belevenissen. Ik denk dat jullie deze trip niet snel vergeten. MOOI!
    Dank voor de leuke berichten.
    ik wens jullie allen een voorspoedige terug reis. En ik wens jullie allen veel succes in jullie studie en vervolgstappen hier weer in Nederland. Of who knows, ..... Kenia here I come??
    Tot morgen
  2. Linda van Middendorp:
    16 januari 2020
    Super dat we jullie hier konden volgen deze weken! Ben benieuwd naar nog meer verhalen en indrukken.
    Een hele goede reis allemaal en
    El, tot morgen!!
  3. Ester Trouwborst:
    16 januari 2020
    Bedankt voor jullie enthousiaste verhalen. Wat hebben jullie veel beleefd. Leuk om toch een klein beetje mee te hebben mogen reizen. We zijn benieuwd na de verhalen en foto’s! Een reis om nooit meer te vergeten denk ik.
    Een hele goede terugreis. En iedereen succes met zijn verdere studie.
  4. Rita Thijsen:
    16 januari 2020
    Erg leuk om mee te lezen wat jullie allemaal meegemaakt en beleefd hebben. Wat een indrukken zeg! Ik wens jullie een goede reis terug en veel succes met jullie verdere studies!
  5. Marcla Trouwborst-Touwslager:
    16 januari 2020
    Allen een goede en veilige terugreis gewenst.
    We hebben genoten van de verhalen.
    Dank dat we op afstand mee mochten genieten.
    Opa en oma Trouwborst
  6. Oma van Elianne.:
    16 januari 2020
    Wat was het leuk om jullie zo te volgen. Een voorspoedige thuisreis gewenst en sucses met jullie verdere studie. Het zal wel weer even wennen zijn, thuis.Try
  7. Rianne Crum:
    16 januari 2020
    Mooi om jullie zo een beetje te volgen.
    Joanne zo te zien heb jij het een geweldige ervaring gevonden.
    Voorspoedige thuisreis gewenst van ons allemaal.