Giraffes, apen en een presentatie om bij in slaap te vallen

8 januari 2020 - Nairobi, Kenia

De dag begint vroeg. Na weer een nacht te hebben geslapen in het guesthouse, zitten we aan het ontbijt met een eitje en worst. Al vroeg vertrekken we richting een winkelcentrum om alvast simkaarten te kopen die we nodig hebben als we overnachten bij de families. Enthousiast als we zijn, komen we iets voor 09.00 uur voor een dichte deur te staan. Wachten hoeft gelukkig niet lang en al snel staan we weer buiten en drinken we nog wat met z’n allen bij een koffietentje in hetzelfde winkelcentrum.

We vertrekken met hetzelfde busje (met supergoede chauffeur!) richting Machakos, ongeveer 2,5 uur reizen vanaf onze eerdere verblijfplaats. De zandweggetjes met grote bobbels in de weg laten ons soms even wat schrikken, maar vooral genieten we van deze mooie ervaring.

We kijken naar buiten en terwijl we de ramen open hebben, ruiken we stof en zien we dat veel zand ons tegemoet komt. Koeien, kippen, geiten… alles staat hier langs de wegen en loopt los. Onze eerste (kleine) ervaring met safari hebben we ook meteen; we zien in de verte giraffes en rijden van dichtbij langs een aapje op een dak van een klein krotje.

Sneller dan gedacht zijn we in Machakos en lunchen we in de bus. De stromende regen valt op het busje en het lijkt wel alsof er hier meer regen valt dan in Nederland. Als het droog wordt, besluiten we even te gaan lopen in het dorpje. We hebben pech: terwijl we op een marktje lopen, begint het ontzettend hard te regenen. Een deel schuilt onder een kraampje en grijpt het moment om een gesprek met de locals te beginnen.

Een half uur later zitten we klaar voor een presentatie over waterprojecten en ontwikkelingssamenwerking in de Oostelijke regio van Kenia waar het heel droog is. Dit is een van de meest droge regio’s van het land. De presentatie is helaas niet heel interessant, sommigen van ons hebben het moeilijk met hun ogen openhouden…

Aangekomen in ons nieuwe hostel voor de komende nacht, bekijken we de kamers en worden we blij verrast. De kamers zijn veel groter dan we gewend zijn en de locatie is ook nog eens erg mooi. Snel slapen en dan horen jullie morgen weer van ons!

Elianne & Daniël

IMG_3436IMG_4002IMG_3432 (2)IMG_3996IMG_3998

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Annemiek:
    8 januari 2020
    Nou, dan was het bij jullie net zo nat als in nederland..
  2. Coby Wolswinkel-den Besten:
    9 januari 2020
    Bedankt voor de mooie verhalen. Jullie doen ervaringen op die je niet snel zult vergeten, en waardoor jullie hopelijk ook thuis worden geïnspireerd.