Welcome to Kenya!

5 januari 2020 - Karen, Kenia

Vandaag was het dan zover, de reis naar Kenia!
Zonder problemen kwamen we allemaal veilig aan op Schiphol Airport en kon het avontuur beginnen.
Om 12:30 uur, met enige vertraging, gingen we de lucht in. De vliegreis verliep voorspoedig, enkel wat turbulentie boven Egypte. Na acht uur vliegen kwamen we aan in Kenia. Spannend…

Gauw een appje sturen naar het thuisfront, maarja we waren in Kenia, dus zou de Wi-Fi meteen werken? Gelukkig lukte dat toch. Vervolgens nog ruim een half uur wachten voor onze paspoort- en visum controle, met ons Nederlandse outfit (warme truien).
Na kennisgemaakt te hebben met onze Keniaanse gids Esther, kon de reis naar onze guesthouse beginnen. Dat ging echt op zijn Keniaans. Er kwam een busje voor ongeveer 20 personen, wij waren met 24 personen en ongeveer 44 koffers. Hoe moet dat passen?
Maar he, het is Afrika, niks is te gek, dus werden de koffers, via het raam! in de achterkant van de bus gedropt. Toen dat niet bleek te passen werd de helft er weer uit gehaald en je raad het al, die gingen op het dak! Uiteindelijk zaten alle koffers in en op de bus en moesten wij nog even een plekje zien te vinden. We vertrokken rond 23:45 uur naar ons gastenverblijf. Na een rit van 45 minuten over hele verschillende wegen, van mooie ‘Westerse’ wegen die plots overgingen in wegen vol hobbels en gaten, kwamen we aan bij ons verblijf. Onze chauffeur, een echte coureur, hield er gelukkig rekening mee en zo bleven de koffers netjes op het dak.

Toen we aankwamen bij ons verblijf, 00:30, stond er nog een heerlijk Keniaans hapje op ons te wachten.
Nu is het inmiddels 01:30, gaan we onze kamer bekijken en snel slapen!

Weltrusten!

Als je foto's wilt bekijken, klik dan even op het kopje 'foto's'

Wist je dat...
...het heel normaal is om hier op de berm te lopen tussen twee (soort van 80) wegen in
...de mensen hier hun marktje 's nachts gewoon langs de weg laten staan (van potten tot bedden)
...er amper verkeersregels zijn en dat mensen links en recht inhalen, wanneer ze maar willen